Raporty

Sposób na marketplace…

Sposób na marketplace…

… czyli jak marki mogą zabłysnąć na tle konkurencji i zaprezentować się milionom klientów.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 03.05.2024
Usuwamy bariery rozwoju polskich firm

Usuwamy bariery rozwoju polskich firm

Kolejne firmy inwestują z Funduszem Ekspansji Zagranicznej, by zwiększyć swoją siłę finansową na międzynarodowych rynkach – przekonuje Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych PFR TFI.

Śpij spokojnie

Śpij spokojnie

Biznes musi rosnąć, dlatego przedsiębiorca zamiast martwić się o sytuacje „co by było gdyby”, powinien myśleć o rozwoju firmy i wzroście przychodów. Natomiast z niespodziewanymi wypadkami poradzi sobie dobre ubezpieczenie. Pytanie tylko: Jakie?

Kuchnia e-commerce, czyli trzy przepisy na wzrost konwersji

Kuchnia e-commerce, czyli trzy przepisy na wzrost konwersji

Jedni myślą o swoim e-sklepie w kategoriach romantycznych: „Jeśli będę miał najlepsze produkty i najniższe ceny, podbiję świat”. Inni myślą w kategoriach pragmatycznych: „Koszt zakupu plus 10 proc. kosztów plus 10 proc. marży równa się sprzedaż”. Które podejście jest słuszne? I jedno, i drugie.

Zależy nam na otwartości i szacunku

Zależy nam na otwartości i szacunku

Gdy jesteśmy otwarci i ciekawi, budujemy sprawną międzynarodową organizację, w której z szacunkiem podchodzimy do naszych różnic i doceniamy nasze podobieństwa – przekonuje Maja Rutkowska, dyrektor HR w Grupie Amica.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.04.2024
5 kroków do sprawnego cross-border

5 kroków do sprawnego cross-border

Cross-border, czyli sprzedaż online na rynkach zagranicznych, to decyzja, którą powinna podjąć każda firma myśląca strategicznie o swoim rozwoju i poszerzaniu zasięgu. Jak szukać swoich wpływów na rynkach zagranicznych i skutecznie poszerzać własne możliwości sprzedaży?

Kluczowa rola ubezpieczeń cybernetycznych

Kluczowa rola ubezpieczeń cybernetycznych

W dobie nieustającego pędu rozwoju technologicznego, internetu i wszechobecnej „smartyzacji” urządzeń nas otaczających pojawiają się i rozwijają w ogromnym tempie nowe zagrożenia, które w sposób ogólny nazywamy ryzykiem cybernetycznym.

Konsument Nowej Generacji

Konsument Nowej Generacji

Dobre wieści! Wraz ze spadkiem inflacji Polacy wracają do sklepów, a zwłaszcza e-sklepów. Jak sprawić, by klienci trafili prosto do nas, nie do konkurencji? Oczywiście najlepiej wykorzystać do tego nowe technologie.

Wszyscy jesteśmy konsumentami

Wszyscy jesteśmy konsumentami

Jeśli przyjąć – za Johnem F. Kennedym – że „wszyscy jesteśmy konsumentami”, to kwestia praw, które przysługują kupującym, zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej że Polacy coraz lepiej się w nich orientują. To najważniejszy wniosek z najnowszego badania Forum Konsumentów i Amazon.

Usługi dodane coraz mocniejsze w bankowości

Usługi dodane coraz mocniejsze w bankowości

Szybko, łatwo i przyjemnie. Klienci nie chcą marnować czasu, stąd tak duża popularność wszelkiego rodzaju agregatorów sprzedażowych i VAS-ów, czyli usług dodanych.

Nowe technologie podbijają świat ubezpieczeń

Nowe technologie podbijają świat ubezpieczeń

Automatyczna ocena ryzyka, nowe modele wyceniające szkody, cyfrowy obieg dokumentacji i wykorzystanie AI do analizy zdjęć. Nowe technologie zdobywają serca i umysły firm z branży ubezpieczeniowej.

Cezary Szczepański 14.04.2024
Czy OFE są najbardziej opłacalnym sposobem oszczędzania na emeryturę?

Czy OFE są najbardziej opłacalnym sposobem oszczędzania na emeryturę?

W ostatniej dekadzie dzięki Otwartym Funduszom Emerytalnym można było zarobić „na czysto” prawie 8 proc. rocznie. Z raportu Analiz Online wynika, że inne formy oszczędzania, np. inwestycje w fundusze akcji polskich czy globalnych, przyniosły znacznie mniejsze zyski. „Wyniki finansowe OFE na przestrzeni ostatnich lat były bardzo dobre” - komentuje Małgorzata Rusewicz, prezes Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych (IGTE).

Historia polskiego cross-border dzieje się teraz

Historia polskiego cross-border dzieje się teraz

Polska wciąż ma deficyt udziału e-commerce w eksporcie. Chcemy, by cross-border e-commerce stał się dla firm MSP naturalnym kierunkiem rozwoju i mamy nadzieję na odegranie ważnej roli w jego promocji – mówi Anna Zacharjasz, liderka projektu cross-border.pl z Krajowej Izby Gospodarczej (KIG).

Firmy stają się coraz łatwiejszym celem

Firmy stają się coraz łatwiejszym celem

Klientowi łatwiej sobie wyobrazić, że jego biuro spłonie, niż dojdzie do ataku hakerskiego – mówi Tomasz Dolata, starszy underwriter zajmujący się ubezpieczeniami mienia, technicznymi oraz cyber, ERGO Hestia.

Pakiet medyczny niejedno ma imię

Pakiet medyczny niejedno ma imię

Aż 6 na 10 firm w minionym roku doświadczyło trudności z zatrudnieniem pracowników, wynika z raportu „Trendy HR”. W obliczu presji płacowej i wolno odbudowującej się koniunktury gospodarczej przed pracodawcami staje wyzwanie redefinicji polityki benefitów. Jednym z najpowszechniejszych i – jak wynika z naszego raportu „Zdrowy pracownik 2023” – najbardziej potrzebnych pracownikom jest pakiet medyczny.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 03.03.2024
Fala tech-bezpieczeń

Fala tech-bezpieczeń

Firmy ubezpieczeniowe spoglądają łakomym wzrokiem na młode i dynamiczne insurtechy. To one zaczynają napędzać rozwój rynku.

Atomowe wejście TUW PZUW

Atomowe wejście TUW PZUW

Poruszenie w branży ubezpieczeń. Media piszą o prekursorskim projekcie. Ceniona branżowa „Gazeta Ubezpieczeniowa” wyróżnia go tytułem Inicjatywa Roku. Chodzi o stworzenie ubezpieczeniowego konsorcjum, które zapewni ochronę energetyce jądrowej w Polsce. Wyzwania podejmuje się TUW Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych.

Jak rozpocząć komfortowy biznes

Jak rozpocząć komfortowy biznes

Jak funkcjonuje franczyzowy model biznesu w przypadku sieci sklepów Komfort? Jakie możliwości daje takie rozwiązanie i co warto wiedzieć przed rozpoczęciem współpracy – mówi Adam Blaut, właściciel sklepu franczyzowego Komfort w Suwałkach.

Logistyka gra w zielone. Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów?

Logistyka gra w zielone. Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów?

Zielona logistyka będzie miała przed sobą rok pełen wyzwań. Dziś to nie tylko dekarbonizacja i zrównoważony rozwój. Przed branżą stoją nowe wyzwania związane z technologiami, dywersyfikacją przychodów i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów.

Robert Pawlus 21.01.2024
Top 10 trendów w e-commerce

Top 10 trendów w e-commerce

To będzie rok odbicia w e-commerce! Czy powrócimy do szalonego wyścigu z lat 2020–2021? Raczej nie, ale dostosowując się do najważniejszych trendów w branży, będziesz w stanie efektywniej pozyskiwać i utrzymywać klienta.

Uwolnij czas

Uwolnij czas

AI to prawdziwe wsparcie dla HR. Dzięki sztucznej inteligencji działy personalne wreszcie mogą sprostać indywidualnym potrzebom każdego pracownika – przekonuje Jacek Pytlik, prezes inEwi.

Technologia jest kobietą

Technologia jest kobietą

Czas skończyć ze stereotypami, a skupić się na umiejętnościach i wiedzy – przekonuje Agata Skowrońska-Domańska, wiceprezes zarządu i CFO w Archicom.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 20.11.2023
Bezpieczny sukces krok po kroku

Bezpieczny sukces krok po kroku

Nie da się osiągnąć sukcesu w biznesie bez zbudowania bezpiecznych fundamentów. Tymczasem współczesny świat cały czas generuje nowe problemy i wyzwania.

3 cechy dobrego ubezpieczenia grupowego

3 cechy dobrego ubezpieczenia grupowego

Jak wybrać najlepsze ubezpieczenie grupowe, by stało się atrakcyjnym benefitem pracowniczym, podpowiada Joanna Grudnik, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych Unum Życie.

Mam tę moc

Mam tę moc

„Re” jak recykling, „re” jak renowacja, „re” jak regeneracja… Program Re przedłuża życie urządzeniom i pomaga dbać o planetę – mówi Monika Tenerowicz, doradczyni ds. Strategii Klimatycznej Orange Polska.