Moja firma

Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa

Wojna reklamowa. Jak Lidl i Biedronka wytoczyły najcięższe działa

„Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” – ten slogan został uznany za ostateczny casus belli i wezwanie do rozpoczęcia pełnoskalowej gorącej wojny. Co w niej dozwolone, jakiej broni można w tych reklamowych potyczkach używać? No i komu się to najbardziej opłaca?

Maciej Łuczak 27.04.2024
Rewolucja AI nierealna z szefem tyranem. Innowacje potrzebują więcej wolności

Rewolucja AI nierealna z szefem tyranem. Innowacje potrzebują więcej wolności

Zarządzanie adaptacyjne to system, który wykracza poza indywidualne cechy menedżerów i koncentruje się na rozwoju kompleksowej zdolności organizacji do sprawnego dostosowywania do zmiennych warunków. To może być lek na czasy rewolucji AI, bo innowacyjnych technologii nie da się tworzyć w hierarchicznym modelu zarządzania.

Konsument Nowej Generacji

Konsument Nowej Generacji

Dobre wieści! Wraz ze spadkiem inflacji Polacy wracają do sklepów, a zwłaszcza e-sklepów. Jak sprawić, by klienci trafili prosto do nas, nie do konkurencji? Oczywiście najlepiej wykorzystać do tego nowe technologie.

Agile w wydaniu eXtreme

Agile w wydaniu eXtreme

Tempo, technologia i szacunek do natury – to trzy cechy, które sprawiają, że jesteśmy najlepszym fintechowym bankiem w Polsce – mówi Agata Strzelecka, dyrektor zarządzająca obszarem transformacji w VeloBanku.

Firma bez granic

Firma bez granic

Zarządzanie zespołami zróżnicowanymi pod względem kulturowym staje się nad Wisłą codziennością. Jak przygotować się na dialog międzykulturowy w firmie?

To powinni być nowi idole. Najlepsi polscy innowatorzy

To powinni być nowi idole. Najlepsi polscy innowatorzy

Każdy zna Dawida Podsiadłę i Darię Zawiałow, ale mało kto kojarzy Mirosława Trześniowskiego czy prof. Artura Podhorodeckiego. Oczywiście nie nam oceniać, kto ma większy wpływ na społeczeństwo, jednak żałujemy, że rodzimi innowatorzy raczej nie cieszą się powszechnym uznaniem. Może czas to zmienić?

Nowe produkty konopne wchodzą do aptek. Polacy coraz bliżej legalizacji marihuany

Nowe produkty konopne wchodzą do aptek. Polacy coraz bliżej legalizacji marihuany

Według badań Centrum Medycyny Konopnej pacjenci wciąż zmagają się z niedoborem produktów konopnych i medycznej marihuany w aptekach. Już 6 na 10 Polaków chciałoby skorzystać z takiej formy terapii. CMK zwiększa ofertę produktów na receptę na rynku, we współpracy z niemieckim gigantem branży.

Wiktor Cyrny 16.04.2024
Nowe technologie podbijają świat ubezpieczeń

Nowe technologie podbijają świat ubezpieczeń

Automatyczna ocena ryzyka, nowe modele wyceniające szkody, cyfrowy obieg dokumentacji i wykorzystanie AI do analizy zdjęć. Nowe technologie zdobywają serca i umysły firm z branży ubezpieczeniowej.

ABC inkluzywnej firmy

ABC inkluzywnej firmy

Jak zbudować włączającą firmę – radzą w trakcie debaty „My Company Polska” Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk, dyrektorka oddziału w Polsce Nordea Bank, Dominika Bąk-Majka, Senior Operations Manager Amazon, i Aneta Kabrońska, HR Business Partnerka w ERGO Hestii.

AI wspiera wyceny spółek

AI wspiera wyceny spółek

Utrzymują się silne fundamenty wzrostu na światowych giełdach. Jednym z motorów napędowych pozostaje rozwój projektów opartych na sztucznej inteligencji (AI).

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 10.04.2024
Kawiarnia wprowadza zakaz używania laptopów w weekendy

Kawiarnia wprowadza zakaz używania laptopów w weekendy

Sprzeczne uczucia, lawina komentarzy, wyrazy wsparcia i ostry spór na linii biznes - klienci wywołała decyzja poznańskiej kawiarni Taczaka20 o zakazie używania laptopów i pracy przy stolikach w weekendy. Jak wskazuje szef lokalu - rotacja klientów przy tak małej przestrzeni jest konieczna, by biznes się opłacał.

Jedno miejsce, by rządzić wszystkim w firmie

Jedno miejsce, by rządzić wszystkim w firmie

Od wystawiania faktur, przez dostęp do rachunków z różnych banków w jednym miejscu, aż po możliwość korzystania z usług finansowych, takich jak faktoring. Apfino rozwija system do kompleksowego zarządzania firmą.

ESG. Nie tylko dla orłów

ESG. Nie tylko dla orłów

Raportowanie ESG, dotychczas będące domeną największych przedsiębiorstw, zaczyna dotyczyć także mniejszego biznesu. Podpowiadamy, jak się do tego przygotować.

Robert Pawlus 07.04.2024
Raportowanie niefinansowe. Trzy wyzwania dla księgowych i audytorów

Raportowanie niefinansowe. Trzy wyzwania dla księgowych i audytorów

Raportowanie niefinansowe, czyli raportowanie ESG, chociaż funkcjonuje już od pewnego czasu, wciąż jeszcze dla wielu firm jest nowością. Co to oznacza dla księgowych i audytorów – tłumaczy Jadwiga Szabat, biegły rewident, prezes zarządu w Ecovis Poland Audit, Tax and Accounting.

Patent na zaangażowanie. Trudna sztuka employee advocacy

Patent na zaangażowanie. Trudna sztuka employee advocacy

Promowanie marki przez pracowników to bardzo skuteczna strategia marketingowa. Buduje pozytywny wizerunek firmy, ułatwia rekrutację, pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów i partnerów biznesowych. Pod warunkiem jednak, że nie jest wymuszona i narzucona z góry.