Smart Tutor - matematyczne wsparcie przed egzaminem

edu lab
fot. materiały prasowe
Wiosna to gorący czas dla startupów z sektora edTech, szczególnie za sprawą zbliżających się egzaminów maturalnych i ósmoklasisty. SmartTutor to ciekawe rozwiązanie do wsparcia ich nauki.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Uczniowie chętnie szukają i korzystają z nowych rozwiązań cyfrowych, które pomogą im w powtórzeniu materiału. W pierwszych dniach kwietnia pojawiła się dobra wiadomość dla tegorocznych uczniów klas ósmych - startup Smart Tutor wypuścił swoją aplikację do nauki matematyki.

W zeszłym tygodniu w sklepach Google Play i App Store pojawiła aplikacja Smart Tutor, dedykowana uczniom przygotowującym się do majowego egzaminu ósmoklasisty. Na chwilę obecną dostępna do pobrania jest wersja demonstracyjna, która odsłania próbkę możliwości narzędzia. Na początek użytkownicy mogą skorzystać z bazy zadań egzaminacyjnych z poprzednich lat, a każde zadanie opatrzone jest tutorialem pokazującym właściwy sposób dojścia do wyniku.

SmartTutor nowoczesne rozwiązanie do nauki

Twórcami rozwiązania jest zespół doświadczonych metodyków z ponad 10-letnim doświadczeniem w edukacji dzieci i młodzieży. Wiedząc z jakimi trudnościami w nauce matematyki spotykają się uczniowie, powstał pomysł na aplikację Smart Tutor, która zmaksymalizuje potencjał uczenia się dzieci i młodzieży w wieku szkolnym za pomocą spersonalizowanych modułów dostosowanych do stylu nauki użytkownika.

- Działając od lat na rynku edukacji widzimy jak wielkim problemem dla uczniów jest nauka matematyki, potwierdzają to wyniki egzaminów ósmoklasisty czy matury. Postanowiliśmy wspomóc uczniów aplikacją, która pozwoli na indywidualizację procesu nauki, przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych i tutoriali, które są dostosowane do sposobu przyswajania wiedzy współczesnych nastolatków. Zależy nam na tym żeby zapewnić użytkownikom mądrzejszą, a nie trudniejszą naukę - mówi liderka zespołu Smart Tutor Ewa Bednarek.

Poznański startup jest częścią akceleratora EduLab, który we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, wspiera ciekawe pomysły na rozwiązania w dziedzinie edTech. Technologia jest nieodłącznym elementem codzienności uczniów i odgrywa coraz większą rolę w edukacji, a aplikacja Smart Tutor jest doskonałym przykładem na to, jak może pomóc w nauce.

Smart Tutor w wersji demo

Obecnie dostępna jest wersja demonstracyjna aplikacji, która wspomoże ósmoklasistów w przygotowaniach do majowego egzaminu. Po założeniu konta otrzymuje się bezpłatny dostęp do arkuszy egzaminacyjnych CKE z poprzednich lat. W zależności od potrzeb, w aplikacji, można rozwiązać cały arkusz lub zadania z poszczególnych działów matematycznych, korzystając z zakładki Baza zadań. Dostępne są również wideo rozwiązania każdego zadania krok po krok, które w przejrzysty i zrozumiały sposób pokazują celowość realizacji poszczególnych ćwiczeń i właściwe ich rozwiązanie na egzaminie.

Indywidualizacja nauki matematyki z AI

Twórcy aktualnie pracują nad dalszym rozwojem algorytmu rekomendacji, który będzie dobierał w spersonalizowany sposób zadania do bieżącego poziomu wiedzy ucznia. W rezultacie po wdrożeniu funkcjonalności proces nauki będzie przebiegał podobnie jak na korepetycjach, gdzie zakres materiału i tempo nauki będą dostosowane są do potrzeb i celów ucznia. Użytkownik, w każdym momencie, będzie mógł obejrzeć film z rozwiązaniem zadania lub wyjaśnieniem wiedzy teoretycznej. Wszystkie materiały w aplikacji są przygotowane we współpracy z nauczycielami matematyki, a następnie sprawdzane przez metodyków, dzięki czemu uczniowie będą mogli skorzystać z wiedzy specjalistów. Niebawem również baza zadań powiększy się o materiał dla maturzystów.

Docelowo Smart Tutor ma być rozwiązaniem, które będzie wykorzystywane podczas nauki szkolnej i edukacji domowej. Oznacza to, że nie tylko uczniowie będą mieli dostęp do Smart Tutora, z pełnej wersji aplikacji skorzystają również nauczyciele i rodzice. Po połączeniu swojego konta z kontem ucznia/uczniów, zyskają możliwość monitoringu i zarządzania postępami wiedzy uczniów.