Wsparcie w stawianiu czoła wyzwaniom

Paweł Bojko, wiceprezes EFL
Paweł Bojko, wiceprezes EFL
Nasza platforma jest unikalnym, cyfrowym połączeniem świata bankowego ze światem finansowania środków trwałych – deklarują Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole, oraz Paweł Bojko, wiceprezes EFL S.A.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2024 (104)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Partnerzy: 

Czym jest Strefa Biznesu?

Damian Ragan: W najprostszych słowach – to platforma oferująca narzędzia do prowadzenia firmy. W Strefie Biznesu znajduje się wszystko to, co napędzi twój biznes. Dzięki niej można rozpocząć korzystanie z usług finansowych, czyli finansowanie aktywów czy dzięki usługom oferowanym przez partnerów prowadzić firmę na co dzień. Poprzez tę inicjatywę wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów przede wszystkim prowadzącym mikro i małe przedsiębiorstwa. Chcemy wspierać przedsiębiorców nie tylko na początku działalności, ale także w rozwoju ich firm, dlatego Strefa Biznesu to również usługi niekoniecznie kojarzone z bankami czy grupami leasingowymi: np. fakturowanie bądź właśnie księgowość. Platforma jest w pełni cyfrowa, dostępna 24/7 z dowolnego miejsca na świecie.

Klient sam decyduje, z których narzędzi chce skorzystać?

D.R.: Zgadza się. Powiem więcej – by korzystać z możliwości Strefy Biznesu bezpośrednio związanymi z prowadzeniem biznesu, nie trzeba zostawać klientem naszego banku czy Grupy EFL. Do usług w pełni dostępnych dla każdego należą chociażby pakiety medyczne, oferowane przez naszego partnera, chętnie eksplorowane przez już aktywnych użytkowników.

Paweł Bojko: Strefę Biznesu lubimy porównywać do galerii handlowej z różnymi marketami i butikami. Klient może do nich wejść i zrobić zakupy, ale może się tylko rozejrzeć i po prostu wyjść. Tak samo jest z usługami i narzędziami oferowanymi w ramach Strefy Biznesu. Nasza platforma jest unikalnym, cyfrowym połączeniem świata bankowego ze światem finansowania środków trwałych. Prowadzenie firmy to liczne wyzwania i problemy, wystarczy wspomnieć, że pierwszy rok funkcjonowania przeżywa zaledwie 70 proc. organizacji, dane dotyczące późniejszych lat są jeszcze mniej optymistyczne. Początkowy etap działalności jest niezwykle istotny, Strefa Biznesu wspiera przedsiębiorców właśnie w tym newralgicznym okresie.

Czego przede wszystkim dotyczą problemy na początkowym etapie?

P.B.: To formalno-prawne trudności związane z rozpoczęciem działalności gospodarczej. Kolejnymi poważnymi wyzwaniami jest pozyskanie źródeł finansowania, a także pozyskanie środków trwałych. Oferta Strefy Biznesu jest nastawiona głównie na tych, którzy zaczynają działalność, ale naszą platformę cechuje spora kompleksowość, dlatego znajdą na niej coś dla siebie również przedstawiciele bardziej dojrzałych firm.

Oczywiście zbudowanie w pełni kompleksowej platformy dla każdego – od A do Z – jest bardzo trudne, dlatego przygotowując ofertę, skupiliśmy się przede wszystkim na potrzebach przedsiębiorców, których zapytaliśmy o najczęstsze problemy, z jakimi się borykają. Na takiej podstawie będziemy dalej rozbudowywać dostępne funkcjonalności, już wkrótce np. o narzędzia związane z raportowaniem ESG.

Platforma dopiero startuje, ale pierwsi użytkownicy już z niej skorzystali. Które narzędzia są najbardziej rozchwytywane?

D.R.: Jak na razie najwięcej klientów sięga po usługi związane z księgowością. To pakiety oferowane przez partnera, firmę Cash Director, w bardzo przystępnej cenie. Księgowość jest do pewnego stopnia krwiobiegiem firmy, który musi działać od samego jej początku, więc w zasadzie nie dziwi nas popularność akurat tej usługi. Dodam, że najbardziej podstawowy pakiet księgowości jest dostępny za darmo, bez jakichkolwiek warunków dodatkowych. W ramach wyższych pakietów użytkownicy mogą m.in. porozmawiać z księgowym o najwłaściwszym systemie opodatkowania dla swojej działalności.

P.B.: Strefa Biznesu to krok ku dalszej cyfryzacji – świat tradycyjny przenosimy w pewien sposób do świata wirtualnego, ale tylko dla tych, którzy są na taką transformację gotowi. W grudniu ub.r. jako Grupa EFL zdalnie zawarliśmy już co piątą umowę, co świadczy o tym, że coraz więcej przedsiębiorstw jest gotowych na funkcjonowanie właśnie w cyfrowej rzeczywistości. Ponadto światy coraz częściej się przenikają. Regularnie jest tak, że użytkownik z jakiejś usługi korzysta wirtualnie, by dopełnić formalności już w fizycznym oddziale. Klienci sami powinni wybierać ścieżkę dotarcia do usług i narzędzi, która im najbardziej pasuje, a naszą rolą jest wspieranie ich w podążaniu nią.

D.R.: Nie chcemy zastąpić doradców botami czy algorytmami – chcemy po prostu uzupełnić naszą ofertę. Strefa Biznesu będzie regularnie poszerzana o kolejne funkcjonalności, gdyż wsłuchujemy się w opinie klientów – w ten sposób możemy jeszcze efektywniej optymalizować ich czas poświęcany na kwestie formalne. Strefa Biznesu załatwi za ciebie formalności, żebyś ty mógł skupić się na wizji i dalszym rozwoju! 

My Company Polska wydanie 5/2024 (104)

Więcej możesz przeczytać w 5/2024 (104) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ