Jarosław Kaczyński najbardziej medialnym politykiem 2022 roku

Jarosław Kaczyński
Jarosław Kaczyński, fot. Shutterstock
Analitycy PSMM Monitoring & More sprawdzili wystąpienia w mediach 20 kluczowych polskich polityków. Najbardziej medialnym polskim politykiem 2022 roku okazał się Jarosław Kaczyński. Miejsce drugie zajął Andrzej Duda, wyprzedzając Donalda Tuska, Zbigniewa Ziobrę i Przemysława Czarnka. Badanie objęło zarówno media tradycyjne, jak i społecznościowe.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Z raportu wynika, że najbardziej medialny polityk 2022 roku - Jarosław Kaczyński pojawił się w 2 349 494 publikacjach. Na drugim miejscu znalazł się Andrzej Duda. Jego nazwisko było wymieniane w poprzednich 12 miesiącach 2 124 350 razy. Prezydent osiągnął najwyższy poziom ekwiwalentu reklamowego oraz najlepsze dotarcie materiałów.

Na miejscu trzecim w rankingu uplasował się Donald Tusk z wynikiem 1 361 866 publikacji. Czwarte miejsce przypadło Zbigniewowi Ziobro. TOP5 zamyka Przemysław Czarnek.

W mediach tradycyjnych najbardziej aktywnym medium w kontekście polityków było TVP Info. Jak szacuje PSMM, od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 ich nazwiska padły tam 29 969 razy. Kolejne aktywne źródła medialne to: „TVN24”, „Polskie Radio 24” i „Polsat News”. W internecie analizowane nazwiska pojawiały się przede wszystkim w serwisach „wnp.pl" oraz „wpolityce.pl".

Sprawdź też: 50 najbogatszych Polek

Doniesienia z social mediów zdominował Twitter (96,5 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się Facebook (2,4 proc.), YouTube (0,2 proc.) i Instagram (0,1 proc.). Pierwsze miejsce pod względem sumy liczby publikacji w mediach społecznościowych zajął Jarosław Kaczyński (2 002 540). Na drugiej pozycji znalazł się Andrzej Duda, który zebrał 1 466 145 doniesień. Na trzecim miejscu uplasował się Donald Tusk, a za nim Zbigniew Ziobro. Piąte miejsce należało do Jacka Sasina.

Badanie zostało przeprowadzone przez PSMM za okres od 1 stycznia do 30 grudnia 2022 roku. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ