Tylko u nas

Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie”  (i nie tylko) rozwija się dzięki marce

Marka nazwiska. Jak „Makłowicz i Synowie” (i nie tylko) rozwija się dzięki marce

Polskie nazwiska są trudne dla cudzoziemców do wymówienia. Jeszcze gorzej jest z ich pisownią – najeżoną „z”, „ź” i „ż”… Świetnie! Zagraniczni klienci nie pozostaną wobec takiej marki obojętni, polscy zaś docenią, że stawiasz na wartości rodzinne. Warto zachować nazwisko w nazwie brandu, zwłaszcza jeśli sprzedajesz wędliny, kosmetyki lub inny produkt, w którym zaufanie to podstawa.

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Piekło jest tylko polityczne [FELIETON]

Prognozy mówiące o wzroście PKB w tym roku o ponad 3 proc. uważam za bardzo prawdopodobne. Tyle tylko że trudniej będzie opanować inflację. A jeszcze trudniej politykę.

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 30.01.2024
Artyści biznesu, czyli afera Art B

Artyści biznesu, czyli afera Art B

Do dziś nie wiadomo, czy jedna z najgłośniejszych afer gospodarczych III RP była przestępstwem, czy tylko sprytnym wykorzystaniem luki w prawie. Sprawa Art-B stała się jednak symbolem pierwszych lat transformacji gospodarczej w Polsce.

Elon Musk w przyszłym tygodniu przyleci do Polski [TYLKO U NAS]

Elon Musk w przyszłym tygodniu przyleci do Polski [TYLKO U NAS]

Elon Musk, najbogatszy człowiek na świecie, założyciel Tesli, SpaceX i właściciel portalu X w przyszłym tygodniu przyleci do Polski – dowiedział się portal mycompanypolska.pl. Musk 22 stycznia ma wylądować w Krakowie. Dzień później odwiedzi Muzeum Auschwitz-Birkenau. Trwają rozmowy na temat spotkania z przedstawicielami rządu.

Coś więcej niż szkoła. Najlepsze polskie edtechy

Coś więcej niż szkoła. Najlepsze polskie edtechy

Startupy edukacyjne nie skupiają się już tylko na innowacyjnych metodach nauki programowania czy języków obcych – founderzy, dzięki technologii, zapełniają coraz więcej luk. Rodzimy edtech się rozpędza, ale czy na pewno tak szybko, jak naprawdę by mógł?

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.

Wiktor Cyrny 02.01.2024
Czekając na czarne łabędzie,  czyli szokujące prognozy na 2024 rok

Czekając na czarne łabędzie, czyli szokujące prognozy na 2024 rok

Jaki czarny łabędź jest, każdy widzi, ale dopiero po jego pojawieniu się – to określenie odnosi się do zdarzeń, których nikt się nie spodziewa. Ostatnie miesiące przyniosły tyle zaskakujących momentów, że postanowiliśmy wskazać sześć sytuacji, które w 2024 r. na pewno się nie wydarzą. Chociaż kto wie?

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Jesteśmy na początku drogi w znajdowaniu zastosowań sztucznej inteligencji. Każdego dnia powstają nowe biznesy i pomysły, jak zaciągnąć ją do pracy, tak by przynosiła zyski. Czy możemy przeoczyć moment, kiedy wymknie się spod kontroli? Na pytania odpowiada Krzysztof Choroszko z Silver Bullet Solutions, polskiej firmy kreującej oryginalne rozwiązania AI.

BigTechy oszczędzają na bezpieczeństwie AI. Jedyna nadzieja w kobietach? "Nie chcemy AI tylko na podobieństwo mężczyzn"

BigTechy oszczędzają na bezpieczeństwie AI. Jedyna nadzieja w kobietach? "Nie chcemy AI tylko na podobieństwo mężczyzn"

Czy mamy szansę na bezpieczny i moralny internet? To trudne, gdy nawet największe firmy rezygnują z zespołów, które mają czuwać nad tworzeniem odpowiedzialnych aplikacji i eliminować potencjalne zagrożenia już na etapie produkcji. Bezpieczeństwo w sieci to wspólna sprawa, jednak trzeba wyjść od pracy u podstaw. Eksperci apelują, więc do kobiet: “programujcie”. Ich głosu i spojrzenia oraz doświadczeń brakuje bowiem w świecie IT najbardziej.

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

W nowym roku dajmy sobie trochę luzu i prawa do odpoczynku. Dla naszych mózgów, umęczonych pandemią, wojną i przebodźcowanych mediami społecznościowymi, okaże się to naprawdę zbawienne! – apeluje Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, autorka książki „Wychowanie przy ekranie”.

Rajd końca roku w pełnej krasie [FELIETON]

Rajd końca roku w pełnej krasie [FELIETON]

Agencje informacyjne pisały „Poland is back”. Jednak gdyby nowa koalicja zachciała spełnić wszystkie obietnice wyborcze, to potrzeby brutto wzrosłyby z prognozowanych przez odchodzący rząd 420 mld zł do ponad 550 mld zł. Kluczowe są więc środki z KPO.

Piotr Kuczyński 29.11.2023
23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

Polacy współtworzą ChatGPT oraz pomagali budować słynną kulę MSG w Las Vegas. Uczą roboty malować obrazy, przyspieszą powstawanie nowych leków. W naszym kraju drzemie ogromny potencjał i warto o tym mówić głośno!

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

23 najbardziej wpływowych Polaków w AI

Polacy współtworzą ChatGPT oraz pomagali budować słynną kulę MSG w Las Vegas. Uczą roboty malować obrazy, przyspieszą powstawanie nowych leków. W naszym kraju drzemie ogromny potencjał i warto o tym mówić głośno!

Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców

Tajemnicze reklamy. Widzą je wszyscy, a rozumie garstka odbiorców

Linijka kodu czy hasło zrozumiałe tylko przez wąskie grono specjalistów. Tak coraz częściej wygląda reklama umieszczona na billboardach. Nic nie mówi to masowemu odbiorcy? Nie szkodzi, bo wcześniej marketingowcy sprawdzili, że w tym miejscu reklamująca się firma i tak znajdzie partnera biznesowego lub kandydata do pracy. Nie zawsze bowiem chodzi o globalną sprzedaż.