Raporty

Kto zyska na energetyce węglowej

Kto zyska na energetyce węglowej

Czy deklarowany przez władze zwrot Polski ku energetyce opartej na węglu może oznaczać biznesową szansę dla rozmaitych firm z sektora MSP? Odpowiedzi szukamy, przyglądając się m.in. inwestycji PGE w Opolu.

Bartłomiej Mayer 22.01.2017
Ostrożnie z tym biogazem

Ostrożnie z tym biogazem

W połowie zeszłego roku, wraz z nowelizacją Ustawy o odnawialnych źródłach energii, rząd dał jasny sygnał – stawiamy na biogazownie. Co to oznacza dla biznesu?

Umowy na celowniku

Umowy na celowniku

Od kilku lat rynek sprzedaży energii elektrycznej do firm jest w Polsce w pełni zliberalizowany. Warunki jej zakupu, w tym m.in. cena, są ustalane indywidualnie między przedsiębiorstwem a sprzedawcą. Teoretycznie to świetnie, ale diabeł tkwi w szczegółach.

Ściąć rachunki za prąd

Ściąć rachunki za prąd

Wśród towarów i usług, za które przyjdzie nam w tym roku płacić więcej, są energia elektryczna i jej dostawa. Pytanie, jak przedsiębiorca może obniżyć wysokość swych rachunków za prąd, nabiera więc dodatkowych rumieńców. Eksperci wskazują sposoby.

Swobody tyle, ile potrzeba

Swobody tyle, ile potrzeba

Im bardziej ścisła i sformalizowana współpraca, tym więcej profitów dla obu stron umowy franczyzowej. Choć czasami właśnie lepiej poluzować.

Biznes ze społecznym zacięciem

Biznes ze społecznym zacięciem

Franczyza, w której liczą się wartości społeczne, jest nastawiona na budowę silnych i partnerskich więzi, opłacalnych dla wszystkich jej uczestników. Tutaj dba się np. o kompetencje, prestiż i dobry wizerunek franczyzobiorców, a ci są franczyzodawcy naprawdę oddani.

Karolina Prewęcka 13.12.2016
Polska franczyza jak Balaton

Polska franczyza jak Balaton

Trwa dobra passa systemów franczyzowych w Polsce. Jednak zarówno ci, którzy dają franczyzową licencję, jak i ci, którzy ją biorą, powinni solidnie się do tego przygotować i uważać na lekkoduchów, niedoświadczonych i szarlatanów.

Zacznijcie od siebie

Zacznijcie od siebie

Wiele firm uważa, że CSR, czyli przedsiębiorczość odpowiedzialna społecznie, to typowo marketingowe działania na pokaz. Tymczasem powinna się ona zaczynać od uporządkowania własnego podwórka. Wtedy faktycznie wpływa na motywację i wyniki pracowników, na budowanie lepszych więzi z klientami i większą przewidywalność biznesu.

Gospodarka z odzysku

Gospodarka z odzysku

Polskie tłumaczenie terminu circular economy, stosowane choćby przez speców od zrównoważonego rozwoju, nie brzmi najlepiej. Bo niby z czym ma się kojarzyć „gospodarka okrężna”? To określenie warto jednak zapamiętać, bo już niedługo może się okazać, że będziemy je łączyć z rewolucją w sposobie produkowania i konsumowania dóbr.

Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Aż 335 mld dol. ma do 2025 r. wynieść globalny przychód z ekonomii współdzielenia – twierdzą eksperci PwC. Na dodatek chodzi tylko o pięć najważniejszych obszarów: finanse, transport, hotelarstwo, turystykę i zatrudnienie. Zjawiska tego nie można więc ignorować.

Polskie miasta w światowych rankingach

Polskie miasta w światowych rankingach

Jak wypadają w międzynarodowych rankingach nasze miasta pod kątem jakości życia, jego kosztów czy atrakcyjności inwestycyjnej? Różnie, ale nigdy naprawdę fantastycznie albo bardzo źle. Co prawda, najczęściej uwzględnia się w nich tylko Warszawę...

Jarosław Horodecki 19.10.2016
Doliny i inteligentne specjalizacje

Doliny i inteligentne specjalizacje

Prawie trzy lata temu województwa wybrały sobie „inteligentne specjalizacje” – dziedziny gospodarki, na których będą się koncentrować. Ważne w strategii ich rozwoju także dlatego, że są kluczowe dla otrzymania unijnego wsparcia. Czy widać już tego efekty?

Nie tylko tania praca

Nie tylko tania praca

Dziś każdy region naszego kraju może być interesujący dla biznesowych inwestorów, głównie dlatego, że infrastruktura przestaje być problemem. Słabym ogniwem ciągle jednak pozostaje przygotowywanie dobrych ofert przez samorządy.

Podaruj im trochę słońca

Podaruj im trochę słońca

Tam, gdzie wiele firm walczy o stałą współpracę z tymi samymi kontrahentami, nabierają znaczenia takie rzeczy, jak business gifting. Jak się tutaj dobrze wyróżnić? Można skorzystać z elektronicznego vouchera Click e Pass, który daje jednorazowy dostęp do bogatego katalogu nagród i pozwala w prosty sposób nagradzać lojalność partnerów biznesowych.

Jak oni to robią

Jak oni to robią

Programy lojalnościowe skierowane do firm można stosować na każdym rynku, w każdej branży i przy każdym typie biznesowych relacji. Poniżej pokazujemy ciekawe wdrożenia i ich rezultaty.

Grzegorz Kubera 18.09.2016
Program lojalnościowy krok po kroku

Program lojalnościowy krok po kroku

Każda firma, również mała, może stworzyć swój program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży skierowany do klientów biznesowych. Jak się do tego zabrać? Zupełnie tak samo, jak powinny to zrobić firmy duże. A fakt, że nie stać nas np. na superatrakcyjne i drogie nagrody dla uczestników, nie wyklucza innych przemyślanych i skutecznych rozwiązań.

Doświadczenie? Jak najszybciej!

Doświadczenie? Jak najszybciej!

Wymarzony model pracownika teraz i w nadciągającej przyszłości: nadąża za tempem zmian na świecie, rozumie ich sens, czerpie z nowych możliwości. Jednocześnie nie poddaje się dyktatowi technologii i docenia relacje międzyludzkie. A jeśli wkracza na rynek pracy, to ma za sobą edukację praktyczną.

Możliwe, że nie będzie szefa

Możliwe, że nie będzie szefa

Zmienia się nie tylko technologia czy gospodarka, ale i nasza świadomość, co wpływa na styl życia, pracowania i prowadzenia biznesu. Jak będzie zorganizowana praca w przedsiębiorstwie przyszłości? Prawdopodobnie bardzo po partnersku.

Jak będziemy pracować w przyszłości

Jak będziemy pracować w przyszłości

Jak na rynek pracy wpłyną migracje, rozwój technologii, zmiany w globalizacji? Co będzie za kilka lat, a co w następnym stuleciu? Zapowiada się, że w najbliższej i ciut dalszej przyszłości praca będzie szukać pracownika... a pracownik pracy.

Banki gotowe na nowe

Banki gotowe na nowe

Rynkiem finansowym interesuje się coraz więcej inwestorów i przedsiębiorców. Czy w takim razie startupy specjalizujące się w technologiach online do realizacji usług finansowych stanowią zagrożenie dla tradycyjnych banków? I tak, i nie.

Grzegorz Kubera 21.08.2016
W mobilnej odsłonie

W mobilnej odsłonie

Firmy, które sprzedają online, również tym, którzy kupują przez urządzenia mobilne, mają dziś ułatwione zadanie. Wystarczy kilka usług FinTech i mogą obsługiwać wiele zamówień, nawet jeśli cały biznes prowadzi w nich tylko jeden człowiek.

Taniej i łatwiej

Taniej i łatwiej

Małe i średnie firmy mogą korzystać z wielu nowoczesnych i często zautomatyzowanych usług finansowych, jak zarządzanie portfelem inwestycyjnym, wymiana walut, pożyczki społecznościowe itd. Te usługi nie tylko są łatwe w obsłudze czy upraszczają życie, ale zazwyczaj są również tańsze niż ich starsze odpowiedniki.

Nie tylko Facebook

Nie tylko Facebook

W Polsce działa całkiem sporo serwisów społecznościowych, z których część, choć nie tak popularna wśród internautów jak Facebook czy YouTube, też może spełnić swoje zadanie jako miejsce prowadzenia działań promocyjnych. Omawiamy niektóre z nich.

Przekuwanie fanpejdża w sprzedaż

Przekuwanie fanpejdża w sprzedaż

Czy strona profilowa firmy na Facebooku, zwana fanpejdżem, może generować jej sprzedaż? Tak, ale tylko gdy firma ta ma już bazę oddanych jej klientów, którzy mogą być zainteresowani treściami, jakie tam zamieści. A najlepiej, gdy fanpejdż jest elementem szerszej marketingowej strategii.

Grzegorz Kubera 21.07.2016
Czy social media sprzedają?

Czy social media sprzedają?

Promowanie sprzedaży w mediach społecznościowych potrafi się wyraźnie przełożyć na jej wzrost i związane z tym zyski w gotówce, czasami zresztą bardzo niskim kosztem. Dowodzą tego opisane niżej przypadki.

Secure future

Secure future

Monitoring wizyjny odróżniający dym od kłębów pary wodnej, wyrafinowane rozwiązania biometryczne, rozszerzona rzeczywistość. Nasze życie i mienie chronią (lub niebawem będą chronić) coraz bardziej zaawansowane technologicznie systemy.

Wielki Brat patrzy (i nie tylko)

Wielki Brat patrzy (i nie tylko)

Dom albo mieszkanie, lecz również biuro bądź magazyn – każdy rodzaj pomieszczenia można dziś stosunkowo niedrogo objąć nadzorem. Z jednej strony zahacza to o naruszenie prywatności, ale z drugiej np. czujniki wody lub dymu mogą nas uchronić przed wielkim niebezpieczeństwem. Zwłaszcza że potrafią bardzo szybko reagować.

Wszystko jak na dłoni - za grosze

Wszystko jak na dłoni - za grosze

Kamera to najbardziej popularny element systemu monitoringu. Jest na tyle rozpowszechnionym urządzeniem, że prostą, lecz spełniającą swoje zadanie instalację można zbudować samodzielnie. Na dodatek – niewielkim kosztem.

Przewozy dźwignią biznesu

Przewozy dźwignią biznesu

Samoobsługa transportowo-spedycyjna czy zaangażowanie specjalistycznych, zewnętrznych firm? To jedno z ważniejszych pytań natury logistycznej, jakie zadają sobie małe i średnie przedsiębiorstwa. W Polsce lwia ich część stawia na tę drugą możliwość. A usługodawcy oferują coraz więcej.

Bartłomiej Mayer 25.05.2016
Magazyn w sercu Europy

Magazyn w sercu Europy

Szybko przybywa u nas powierzchni magazynowych, a deweloperzy zaczynają wreszcie dostrzegać mniejszych najemców. Ale wyzwaniem dla MSP jest nie tylko znalezienie odpowiedniego magazynu, lecz także nowoczesne zarządzanie nim w obliczu coraz większych wymagań klientów i zmian wprowadzanych przez konkurencję.

Zaawansowana sztuka współpracy

Zaawansowana sztuka współpracy

Kilkanaście lat temu o łańcuchach dostaw wspominano rzadko – raczej mówiło się po prostu o logistyce, a w firmach oddzielnie traktowało działy produkcji, zakupów, logistyki itp. Dzisiaj te wszystkie części powinny zgrywać się w jeden zintegrowany organizm – dźwignię przewagi konkurencyjnej.

Więcej, szybciej, łatwiej

Więcej, szybciej, łatwiej

W sukurs firmom pragnącym zdobyć i utrzymać lojalnych klientów przychodzi technologia. Sprawdźmy, do czego mogą się przydać systemy CRM, usługi e-mail marketingu, platformy do programów lojalnościowych czy geolokalizacja.

Opiekun i doradca

Opiekun i doradca

Organizację całego programu lojalnościowego lub jego części można powierzyć wyspecjalizowanemu partnerowi zewnętrznemu. Warto to rozważyć, zwłaszcza gdy ów partner jest w stanie być istotnym wsparciem dla naszego biznesu.